Friday 10 October 2014

Ampunkan Kami Ya Allah

Assalamualaikum
Bismillahirahmanirahim




Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.



"Wahai Tuhan,
Ku tak layak ke syurgamu,
Namun tak pula aku sanggup ke nerakaMU

Ampunkanlah dosaku dan terimalah taubatku,
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun Dosa-Dosa besar,

Dosa-Dosaku bagaikan perpasir dipantai,
Dengan rahmatMu ampunkan daku,
oh Tuhanku.

Wahai Tuhan 
selamatkan kami ini
dari segala kejahatan dan kecelakaan 

kami takut 
kami harap kepadaMU,
suburkanlah cinta kami KepadaMU.

Kami lah hamba yang mengharap belas dariMU.


Ya Alah Ya Tuhanku,
Pada hari yang penuh barakah ini Ya Allah,
aku ingin mengucapkan rasa syukur yang tidak terhingga ini atas segala rahmat dan nikmat yang Kau kurniakan pada diriku dan pada segenap alam ini.

Ya Allah Ya Tuhanku,
sampaikanlah salam rinduku pada Baginda Rasulullah SAW.
Selawat Ke Atas Baginda, Keluarganya dan sahabatnya.

Ya Allah Ya Tuhanku.


Ya Allah Ya Tuhanku,
terima kasih Ya Allah,
kerana menghadiahkan aku dua malaikat seperti yang telah Kau janjikan untuk melindungi aku , menyayangi aku, menjaga aku dan mengingatkan aku tentang Kamu Ya Allah. Yang mengajar aku sentiasa berharap kepadaMu Ya Allah.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Sesungguhnya Ya Allah Engkaulah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,
ampunkanlah dosa kedua ibu bapaku Ya Allah.
Ampunkanlah dosa mereka,
Kasihinilah mereka sebagaimana mereka mengasihi aku sejak aku kecil Ya Allah.
ampunkanlah mereka,
Kurniakanlah mereka cahaya hidayahMu Ya Allah
Terangilah kehidupan mereka dengan Nur Mu Ya Allah,
dakaplah mereka dalam Kasih SayangMu Ya Allah,


sesungguhnya Kedua ibu bapa ku
telah menjaga amanah yang Engkau berikan dengan sepenuh hati mereka,

Berikanlah mereka kesihatan yang baik Ya Allah,
Panjangkanlah usia mereka Ya Allah,

Serulah mereka ke Tanah SuciMu Ya Allah

Kurniakanlah mereka kebahagiaan Ya Allah
Kurniakanlah mereka kelapangan dada Ya Allah
Kurniakanlah mereka ketenangan Ya Allah

Sesungguhnya Ya Allah,
hanya padaMu aku berharap, hanya padaMu aku berdoa penuh pengharapan ini Ya Allah,
lindungilah kedua ibu bapaku walau dimana mereka berada.
Jauhilah mereka dari hasad dengki manusia Ya Allah

Ya Allah,
Pada hari pengadilan nanti,
permudahkanlah timbangan mereka,
Pada saat mereka meniti titian siratulmustakim Mu, 
Permudahkanlah mereka Ya Allah.

Bukakanlah mana-mana pintu syurga buat kedua ibu bapaku,
dan jadikanlah mereka kekal didalamnya buat selama-lamaya Ya Allah.

Ya Allah Ya Tuhanku
Yang Maha Berkuasa Lagi Maha Esa
Yang Mengetahui sesuatu Lagi Maha Adil
Ya Allah,
Ampunkanlah dosa-dosa aku Ya Allah,
ampunilah dosa hambaMu ini,
Jadikanlah aku wanita solehah Ya Allah,
agar aku menjadi yang terbaik buat kedua ibu bapaku,
Ampunilah dosa adik-adikku Ya Allah
jadikanlah kami anak-anak yang soleh dan solehah buat kedua ibu bapa kami Ya Allah,
Jangan lalaikan hati kami dengan dugaan dan kemewahan dunia Ya Allah,
jadikanlah hati kami, hati yang terus istiqamah dalam menunaikan setiap perintahMu dan menjauhi setiap LaranganMU.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang,
Ampunkanlah dosa saudara maraku, kaum kerabatku Ya Allah
kukuhkanlah ikatan antara kami,
wangikanlah ikatan antara kami,
jadikanlah kami keluarga yang sentiasa mengingati kebaikan antara satu sama lain.

Ya Allah,
Dengan penuh harapan ini ,
aku mohon Ya Allah,
ampunilah dosa guru-guruku,
angkatlah martabat mereka ya Allah,
lipat gandakanlah pahala dan amal kebaikan mereka
berkatilah mereka Ya Allah.

Ya Allah,
ampunilah dosa sahabat-sahabatku Ya Allah,
jadikanlah kami sahabat yang saling mengasihani keranaMu Ya Allah,
kukuhkanlah hati kami Ya Allah,
berikanlah kami kekuatan untuk terus istiqamah dalam mematuhi perintahMu dan Menjauhi LaranganMu,1
yA Allah pertemukanlah aku dan sahabat-sahabat ku disyurga nanti Ya Allah!

Ya Allah Ya Tuhanku,
ampunilah jua dosa jiran-jiranku Ya Allah,
Ampunilah juga dosa seluruh Muslimin dan Muslimat dimuka bumi ini!
sama ada yang hidup ataupun yang telah meninggaldunia.
kuatkanlah hati kami Ya Allah,
agar kami Kuat! agar kami kuat mempertahankan nas-nas Mu Ya Allah

Ya Allah Ya Tuhanku,
sungguh aku syukuri segala rahmat dan nikmatMu,
Ya Allah, 
janganlah Kau jadikan kami terus lalai dek arus kemodenan ini Ya Allah,
pautkanlah hati kami terus pada agamaMu, Ya Allah,
kurniakanlah kami Nur Hidayah Mu Ya Allah
supaya kami tidak pernah lelah dan kecewa dalam mengejar redhaMu!

Ampunkanlah Kami Ya Allah!
umat Akhir zaman yang sedikit jumlah yang akan memasuki syurga!
sungguh Ya Allah, kami tidak mampu hadapi seksa nerakaMu.
jangan biarkan kami terus lalai dan hanyut dengan godaan ini Ya Allah!

Ampunkalah Kami Ya Allah!
sesungguhnya Kaulah Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.
Sesungguhnya dari Engkau kami datang dan kepadaMu jua kami akan kembali.

Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan jauhilah kami dari azab neraka.


*keluhan dilepaskan.
pandangan kosong dibuang keluar.

Jika aku terus istiqamah menjadi baik aku berharap inilah jalan lurus yang Allah tunjukkan kepada aku, dan aku akan terus berdoa agar mereka disekeliling aku akan begitu juga, istiqamah untuk terus menjadi baik! tinggalkan jahilliah anda!


-terjemahanhati8.blog-
-october2014-






1 comment: