Tuesday 15 July 2014

cabaran

Assalammualaikum.

Ramadhan 17, 1435 H.

Hari ini Nuzul Al-Quran. hari bersejarah bagi umat Islam.

dan alhamdulllillah masa zyla check Facebook pagi ini ada kawan yang nak order bedak sejuk.

dan juga hurm.

satu topik yang buat zyla sensitive.

BERHENTI KERJA.







ok, then.

bagi zyla setiap manusia lain cabarannya. dan zyla menganggap tahun ini sebagai permulaan segala-galanya. so jatuh bangun, tergolek, tergelincir, sakit, payah, susah senang tahun ini zyla akan jadikan ianya kekuatan dan pengajaran buat zyla.

tapi masalah besar tahun ini ialah dalam masa 6 bulan zyla dah 2 kali berhenti kerja. 

redha.

sebab? 

sebab dalaman dan satu sebab ada unsur-unsur sihir yang membuatkan seseorang individu itu sentiasa berasa tidak senang apabila zyla muncul dihadapannya kerana katanya zyla ni buat dia panas. so berhenti.

see, bukan sebab zyla tak bagus jadi seorang pekerja.

zyla kenal diri zyla dan potensi diri zyla. 


tapi. bila ada tugasan baru, zyla still letak diri kat bawah dan berbesar hati untuk belajar benda baru dan terima teguran.

and i do respect people, which i hope people to respect me in return.

sekarang zyla buat apa? berniaga bedak sejuk online. 

ada kritikan " Benda tu bukan dapat untung pun"
    
                    "ada ke orang nak?"

zyla tak menjawab tapi zyla kata kat hati zyla, kalau ada rezeki kita, rezeki kita jugak. so zyla teruskan jugak, setiap hari akan buat marketing kat Insta and blog.

ditambah sekarang Hp pulak rosak. kritikal sangat dah sola tu zyla tengok. kesian pun ada. mungkin dia jugak merasa tekanan yang zyla rasa.

bersabarlah sola dan terima kasih kerana bertahan. In Sha Allah,aku akan gantikan kau dengan yang baru nanti dan kau boleh berehat.

nak sambung study secara full time memang zyla tak nak. dan isu ini bakal zyla sediakan satu propasal untuk ayah nanti sebab ayah dah nampak nekad sangat nak hantar zyla sambung degree full time and for sure bukan di Sarawak. adui.. tak tahan duduk Kl. FULUS~~ FULUS~~. dan isu ini akan mengambil masa selama sebulan untuk selesai. sebab itu zyla dengan hati yang terasa pelik refresh balik permohonan kerja kat SPA SARAWAK walaupun.. hurm.. zyla tak letakkan harapan tinggi dan ini mungkin boleh pujuk ayah untuk tak hantar zyla belajar jauh2 lagi. konflik hati. urm. 

lwalaupun tahu sekarang banyak orang dok mengata , tak puas hati, benci . haaaa~~~ nasib kalau zyla.. zyla terima, redha dan maafkan. manalah tau diorang dijemput Allah esok atau zyla ke yang Allah Jemput esok untuk balik. 


tinggal beberapa hari lagi akan raya. lepas raya barulah zyla akan kembali mencari kerja tetap dan kalau boleh setetap-tetapnya. muahah. rezeki itu ditangan Allah.

buat masa ini memang itu aje yang zyla fikir. 

satu aje yang buatkan zyla lemah sebab : tak ada sokongan yang padu jitu tunjuk ajarku sifu! semuanya melemahkan semangat zyla. dan zyla bergantung harap pada Allah SWT. zyla percaya janji DIA. 

jadi untuk tidak merasa kecewa..

senyum serupa Spangebob. sebab zyla dah faham. orang tak akan pernah faham kita.

dan DUIT itu sangat penting

dan orang akan pandang bila kita ada DUIT

bukannya orang pandang kalau kita ni tak tinggal sembahyang ke, tutup aurat ke, tak ada boyfriend ke and so on.

and can i said..

when i let something to be done and gone and hope it will not return.







No comments:

Post a Comment