Monday 11 August 2014

Masyrakat Kita.

Assalammualaikum.
 
 
Zyla sangat sedar sekarang ni Negara kita dalam keadaan yang tak berapa nak stabil. macam-macam isu ada. rasanya PM pun makin pening tapi tak sepening Tun.M? Kenapa? entah, zyla tetiba rasa Tun M mesti risau dan lagi sudah fikirkan setiap penyelesaian untuk setiap permasalahan yang melanda Malaysia?
 
apa kaitan pulak? Tun M tu kan dah bersara. ye, memang beliau dah bersara tapi jasa beliau membangunkan Malaysia selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri sukar untuk dilupakan dan dinafikan. nah! bagi generasi baru yang lahir 1990-lagi. for sure, Tun M, fikirkan apa kesannya setiap musibah dan masalah yang berlaku dalam Negara.
 
Isu paling hangat gempak masa kini, tak lain tak bukan BOIKOT PRODUK ISREAL. Fulamaaaakkkkk!!!! Mak Bedah Mak Jemahh, Pak Seman, Pak Mat.. Boikot apa yang korang buat tu? paling teruk kene boikot sekarang ni MCD & COLA. haaaa.. bukankah dari dulu kita tahu ini produk Isreal ,lepas tu bukankah dari dulu memang Isreal ni dah khianati Palestin yang benarkan mereka tinggal ditanah Palestin? tapi??? kita tetap bayar untuk itu. pendapat zyla, kalau tak mudarat memang tak de hal pun kita makan , lagipun memang halal. TAPI!sekarang kita dah tau dah sumber-sumber nilah yang menjadi modal kepada Isreal untuk terus membunuh saudara kita di Palestin.
 
Zyla berharap fenomena Boikot ni bukanlah bersifat sementara dan akan berkekalan. ye, zyla faham dan tahu produk Isreal yang kita gunakan memang banyak. zyla sendiri pun memang sangat suka dengan jenama Johnsons Baby, Nestle, Nokia, etc.
 
dan kalau kita nak Boikot lebih-lebih , habislah tak boleh guna dah computer lepas ni. sebab Intel dan Microsoft pun keluaran Yahudi jugak dan Facebook tuuu!!! hah, pun Yahudi punya. hurm.
 
 
sebenarnya banyak lagi sebab Yahudi ni bijak, diorang didik anak ikut sunnah Rasulullah. tapi diorang ciptakan apa yang "SEDAP" tapi "MEMUDARATKAN" untuk orang luar terutamanya Umat Islam supaya kita lemah. yesss!!!! kepada yang suka benda-benda hot , lepak tempat-tempat gempak macam Starbucks mesti dah kene terima hakikat tak boleh nak melepak sana dah. dah tak boleh nak selfie selfish dah.. dermmm.. relaks.. anggap ini sumbangan kita untuk saudara di Palestin. 
 
Sumber : 100 Pesanan Terakhir Rasulullah ( MUHD NASARUDDIN DASUKI)
 
Pesanan Erat Persaudaraan :
 
" sesiapa yang membantu saudaranya yang berada dalam kesusahan , ALLAH akan permudahkan segala urusannya di dunia & akhirat. Perlu diingatkan setiap bentuk amal kebaikan akan dihitung meskipun sebesar zarah . Oleh yang demikian ringankan tangan untuk membantu sesame umat yang dalam kesusahan"
 
Kalau cara boikot ni paling baik untuk kita hentikan tindakan Isreal terhadap Palestin lakukanlah. tapi jangan pulak melampau mengutuk Isreal smpe sekarang isu Kementerian Komunikasi nak tutup Facebook pulak, lepas tu jangan pulak dianayai pekerja MCD , diorang cari rezeki halal.
 
Jadilah BIJAK SENTIASA.. pleaseeee..
 
 
 
 
 
 
Kepada Generasi Y, yang sangat lantang bersuara mengutuk Isreal.. errkk. zyla nak Tanya,adakah korang benar-benar faham dan tahu sejarah mengapa dan punca sebenar Isreal menyerang Palestin? apakah tujuan sebenar mereka? mengapa mesti isu berbangkit Masjid Aqsa?? SEBAB ITU SEMUA UNTUK DIORANG BUAT PERSEDIAAN KEPADA DAJJAL. DIORANG PERLU BUAT SATU ISTANA UNTUK DAJJAL DAN ISTANA TERSEBUT DITAPAK MASJID AQSA..
 
Please, lepas ni kalau ada apa sahaja isu, tolong kaji dulu SEJARAH sesuatu kejadian tu. benda berlaku mesti bersebab.
 
janganlah buat statement yang membuatkan agama lain menganggap kita ni tak berpengetahuan. sebab tu sekarang ada pulak non-muslim yang seakan-akan memperli agama kita.
 
zyla berharap masyarakat kita akan jadi masyarakat yang beretika dan bijasana. tak mau terburu-buru dalam bertindak ok.
 
(^^)
 
 

 
 
 
 


No comments:

Post a Comment