Sunday 28 September 2014

Atasi Masalah Jerawat dengan Petua Zyla ^^

Assalammualaikum
Bismillahirahmanirahim.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Siapa kat sini yang ada masalah dengan EN. JERAWAT?

anda boleh ke balai zyla sekarang untuk buat laporan dan zyla akan bagi anda sesuatu untuk nyahkan En Jerawat itu untuk ganggu korang secara berterusan. Senjata yang zyla bagi itu adalah untuk merawat jerawat, menghilangkan parut jerawat dan akan membersihkan kulit. sebab dulu zyla memang teruk kene serang dengan EN JERAWAT ni, tapi alhamdulillah dengan formula beras, sungguh awesome! En Jerawat dah tak berani nak serang wajah zyla. kecuali apabila zyla tak kerap guna "SENJATA tu".

TAPI sebelum tu sekali lagi zyla nak ulang. kalau sesiapa yang ada RESDUNG, haaaa~~ resdung nilah punca jerawat yang sangat teruk tu! kesian korang sebab resdung mesti tak selesa kan? selalu rasa tak sihat kan? so untuk itu zyla sarankan korang dapatkan rawatan BEKAM LINTAH! tak yah nak telan ubat banyak sangat bukannya cepat baik pun.

mana zyla tahu semua ni? betul ke apa zyla cakap ni??? yee. sebab sebelum ni zyla ni pernah kerja kat satu health & beauty centre. kalau korang yang duduk area SARAWAK. sila-sila tengok kat side bar ada no WhatsApp zyla., boleh whatsAPP dan zyla akan bagitau kat mana bekam lintah terbaik Punya~~~ CAYALAH...

Apa Punca Jerawat?

1. Sebab resdung lah.

2. Hormon. selalunya untuk anak dara yang baru baligh.

3. sebab tak cukup tidur!

4. Stress

5. makanan yang tak dikawal. ni untuk yang makan main sumbat aje.

6. muka berminyak

7.  terkene matahari pada tempoh yang agak lama.

okeh! apakah SENJATA yang zyla nak bagi korang tuh?


Bedak sejuk zyla ! homemade mari!!! zyla buat sendiri dan bahannya 80% adalah daripada beras. memang tak rugilah kalau korang beli dan amalkan! 


Nampak kelainan tak senjata ini?

nak tahu lebih lanjut boleh clik sini  Tentang Bedak Sejuk Zyla

korang akan lebih jelas bila dah click kat entri tu . dan kat sini zyla nak tambah sikit nasihat, pandangan dan pengalaman zyla.

zyla diserang jerawat masa umur 16 tahun. maaf ye tak ade gambar. masa tu manalah terfikir nak ambk gambar. muaha. malu kot. sangat~~ malu nak cakap. teruk. sebab jerawat tu jenis yang besar-besar dan parut dia hitam-hitam. lama pulak tu. 

disebabkan hal itu mak ayah zyla pun buatlah bedak sejuk ni. zyla pakai pagi petang siang malam! punyalah susah nak buang jerawat sebenarnya. waktu tu rasa sangatlah hodoh diri ini. huhuhu.

seminggu zyla mula-mula pakai , adalah gatal sikit, tapi jerawat tumbuh lagi! eyh! so zyla tak putus asa sebab mak cakap dalam bedak sejuk tu kan mengandungi:

* beras

* rempah warisan nenek

* kunyit hidup

3 bahan utama ni fungsinya adalah untuk membersihkan kotoran dimuka. sebab muka kita kotorlah jerawat tu tumbuh!sebab kita tak jaga betul-betul kebersihan pun sama. sebab kita cuai tak selalu pastikan tangan dicuci dengan bersih, kuku malas nak potong tapi dok belai-belai muka, mahunya kotoran tak di Bluetooth kat situ??

lepas tu bila jerawat dah tumbuh, zyla  picit sampai puas! muaha. biarlah sakit pun. lepas tu zyla tepek laa bedak sejuk ni. setiap hari dan masa. pastikan ! korang basuh muka sebelum letak bedak sejuk, tunggu lama sikit kasi kering baru basuh, dan lap muka dengan tuala yang bersih. jangan lap guna tuala mandi korang tu tuala yang baru , ok!

lepas aje jerawat dah mula mengecil dan tak ada lagi sekutunya tumbuh. masa tu pun ada pantang:

* jangan tidur lewat

* banyakkan minum air suam

* jangan sakan sangat pakai mekap

* kurangkan makanan berminyak

zyla ambik masa 2 tahun untuk kekalkan kulit muka yang sangat ... nak cakap macam mana ye?? hurm. zyla rasa zyla sangat berpuas hatilah dengan hasilnya sekarang! kulit yang sangat halus, licin dan bersih. jerawat? tumbuh bila nak haid aje. masa lain memang dia tak buat hal!

habis aje jerawat tu dah tak tumbuh, maka tinggallah bekas- bekasnya. hurm.

itulah fungsi kunyit!

pernah tak dngar orang tua cakap air kunyit ini elok untuk luka dalaman? yeah! betul. bukan dalam aje tapi baik jugak untuk luaran. yakini bekas jerawat nilah.

korang kene sangat bersabar dan hasilnya memang TIP TOP!!

yes, salah satu zyla buat niaga bedak sejuk ni sebab dia banyak bagi manfaat dekat orang lain.

zyla bukan kejar duit aje.

sebelum zyla promote bedak sejuk ni di online , zyla memang dah lama buat offline. alhamdulillah. berbaloi. banyak yang ada masalah jerawat puas hati dengan hasilnya. baguslah ye.

zyla sarankan kepada budak-budak sekolah yang baru baligh. 

juga kepada mereka yang rasa kulit wajah tu macam sensitive dengan kebanyakkan produk kecantikan.

yang ni memang dijamin tak akan jejaskan atau bagi effect kat muka korang.

bahannya tak banyak, tapi kualitinya sangat awesome.

SK-2 pun sebenarnya dari beras. apatah lagi bedak sejuk ni. disebabkan stok masih banyak so zyla tak buat pun disebalik macam mana zyla buat bedak sejuk ni secara homemade. In Sha Allah nanti dah habis zyla akan update dan terangkan kat korang macam mana zyla buat bedak sejuk ni. 

berminat? yes. boleh Whatsapp zyla : 013 2832465

berminat nak berniaga jugak?? kalau untuk korang nak buat side income kat IPTA/IPTA ke, Office ke , mana-mana ke  boleh jugak rugi sini apa yang zyla offer > Side Income bersama zyla


kalau yang masih ragu-ragu, Bedak Sejuk ni memang zyla buat sendiri! 

maksudnya produk tempatan.

Harga : rm 20.00 
POSTAGE KE SELURUH TANAH AIR : FREE. 







No comments:

Post a Comment