Friday 12 September 2014

Produk Zyla : Bedak Sejuk

Assalammualaikum,

Bismillahirahmanirahim

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.


Alhamdulillah pagi ini dah selesai apa yang zyla nak buat kecuali satu lagi , nak buat blogwalking. In Sha Allah lepas segala perkara yang zyla wajib selesaikan dah ditunaikan baru boleh nak buat blogwalking. buat blogwalking ni bukannya click link blog, dan follow. tak, tapi kenalah tahu mana tentang blogger tersebut dan entri dia yang menarik untuk dibaca dan dikomen.

apapun entri kali ini berkaitan dengan produk yang zyla buat sendiri. bukan niat nak berniaga secara besar-besaran tapi yang ni zyla keluarkan ke pasaran online sebab masa zyla mula jual offline sejak 2 tahun lalu, alhamdulillah banyak membantu mereka yang ada masalah jerawat dan masalah wajah ni.

apa tu? Bedak sejuk. kalau orang sarawak panggil "kasie". Formula buat bedak sejuk ni memang zyla warisi dari nenek zyla sebab dia memang buat ubat dan rempah untuk orang bersalin, dari formula tu zyla ubah supaya sesuai untuk wajah. 



bedak sejuk ni 80% adalah daripada beras .  lepas tu ada resipi rahsianya yang terdiri daripada rempah yang sesuai digunakan untuk wajah. bedak tradisional macam ni kesannya taklah secepat produk-produk lain, tapi walaupun kesannya lambat, hasilnya tetap kekal.

Dulu zyla masa usia 16tahun, wajah muka ni penuh jerawat dan berminyak. masa tu sekolah dan berjalan kaki ke sekolah. bila dah kene matahari ditambah lagi dengan udara tak sihat. sangat teruk. sebab tulah mak buatkan zyla bedak sejuk ni dah hasilnya?? alhamdulillah jerawat susah nak tumbuh, muka bertambah seri dan tak ada lagi minyak di wajah bila bangun pagi. 



adakah anda mengalami masalah wajah seperti ini:

  • Jerawat bernanah ?
  • jerawat batu?
  • kulit kusam?
  • kulit berminyak?
  • kulit kering?
  • ada isi-isi kecil disebabkan lemak tumbuh dimuka?

untuk para remaja yang baru baligh tak kisahlah lelaki dan perempuan akan mengalami masalah utama seperti jerawat kan? disebabkan kulit korang sangat muda dan mudah terjejas dengan bahan-bahan campuran formula asid dan klinikal dan pelbagai , zyla recommend kan korang untuk guna bedak sejuk ni. In Sha Allah, kalau tak kerap pakai pun tak akan bagi kesan, dan bila ianya berkesan hasilnya akan kekal lama. 

apa hasilnya yang tahan lama?
  • Jerawat akan perlahan-lahan pecah, hilang dan susah nak tumbuh.
  • mengeringkan jerawat nanah dan menghilangkan bekas jerawat kemudiannya.
  • kulit kusam dan kering  akan segar semula
  • isi-isi lemak akan dinyahkan dan In Sha Allah cell-cell tak diundang itu akan hilang dengan penjagaan kita yang kerap dan baik.
mana mana nak guna?

  • Bedak sejuk ni bentuk serbuk, campurkan dengan sedikit air, lepas tu tepek kat muka. biarkan kering dan basuh.
  • sebelum tu, pastikan dah basuh muka sebersihnya. 
  • dan jangan pulak bawa tidur. bersihkan dulu sebelum tdo ok!

Bila waktu sesuai untuk pakai bedak sejuk ni?
  • terpulang pada korang. kalau zyla, pagi selepas subuh zyla akan pakai sekali. so bila basuh muka kadang-kadang zyla dah tak pakai facial wash sebab dah bersih dan berseri. kesannya, bila tengah hari masa tulah muka berminyak kan? minyaknya kurang seperti biasa. tak dapat nak elak bila kita berpeluh.

  • Malam hari. haa. lagi elok sebab mungkin korang akan lebih relax untuk sesi menunggu bedak sejuk ni kering. 




testimoni yang zyla share ni antara customer online zyla yang pertama. tak sangka boleh hilangkan roma-roma kecil kat hidung. bila zyla cuba , memang bolehlah.

kalau nak tahu lebih lanjut boleh Whatsaap zyla : 013 - 2832465

lokasi zyla ialah di Sarawak , harap Maklum.

harga? bedak sejuk ni bentuk serbuk dan RM 20.00 untuk seberat 180 gm. postage untuk seluruh Malaysia adalah PERCUMA. zyla tak kenekan harga postage. 






No comments:

Post a Comment