Tuesday 16 September 2014

Berniaga? Pilihan kita, Usaha Kita, Tawakal dan Yakin Pada Allah!









Assalammualaikum
Bismillahirahmanirahim.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.


Haaaa.. rasanya tajuk entri inilah yang maha panjang dalam komuniti blogger ni. saja aje nak kasi gempak dan suspen sikit. entri ini boleh diiktirafkan sebagai entri pencetus semangat dan sesi muhasabah diri serta motivasi diri.

Zaman sekarang ni banyak yang berlumba-lumba nak cari side income. yelah taraf hidup makin tinggi, barangan makin mahal, kemahuan melebihi keperluan. untuk mengatasi masalah tersebut banyak yang jadi agent dropship! seperti itu juga zyla. tapi zyla bukan agent dropship atau mana-mana produk. but i make my own product. simple. tak payah runsing sangat nak fikirkan untung hasil jualan kita. 

mesti ada yang pelik kan? budak ni jual bedak sejuk homemade! errrr... produk yang tak ada jenama seperti produk kecantikan lain. ^__^. zyla senyum panjang aje.. 

its me, buat benda orang tak buat. kenapa zyla memilih untuk menjual bedak sejuk. Pertama, persaingan untuk jual baju, tudung ect dah sengit sangat.hampir 80% jual produk yang sama. so zyla tak nak menyempitkan diri dalam persaingan itu. jadi, disebabkan keluarga zyla mempunyai produk sendiri dan boleh membantu orang lain mengatasi masalah wajah. apa salahnyakan? 

jadi zyla memilih untuk menghasilkan bedak sejuk ni, dengan niat , zyla nak cari rezeki yang halal dan membantu orang lain. Mula-mula tu memang tak confident tapi zyla kuatkan semgat dan alhamdulillah, hasilnya.. ^_^ berjaya. walaupun permintaan taklah macam pisang goreng.

bila zyla dah pilih, zyla usaha. hubungi sahabat dan suruh diaorang cuba, zyla tawakal kepada Allah. Ini yang zyla pilih dan zyla dah usahakan untuk permulaan dengan usaha yang banyak ni. alhamdulillah , kuasa Allah. Dia bagi rezeki walaupun sikit tapi boleh menyakinkan zyla yang zyla boleh berjaya!

Berniaga ni bukannya kita jual terus semua orang beli. 

Bagi yang nak cari side income tu, apa jua yang korang nak jual. dahulukan dengan niat yang korang nak cari rezeki halal. jauhkan rasa dengki dengan orang lain. cemburu dengan pencapaian dan untung orang lain?? ingatlah mungkin diorang pun bermula macam mana kita bermula. Yakinlah pada Allah. mohon doa PadaNya. 


so zyla jual Bedak Sejuk Homemade By Zyla
dengan harga RM20.00 utk 120gm 
Free Postage untuk seluruh Malaysia!

Berminat?

Boleh Whatsaap zyla : 013 - 2832465

Baik untuk yang bermasalah wajah seperti jerawat, wajah berminyak , kulit kusam, permukaan wajah kasar, mengecilkan liang roma dan serikan wajah. In Sha Allah.

^__^

No comments:

Post a Comment