Thursday 25 September 2014

Nyahkan Jerawat !

Assalammualaikum
Bismillahirahmanirahim.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.


Korang banyak jerawat tak??

danlah masalah jerawat , muka berminyak pulak tu! phuewwww. sungguh tak selesa lagi-lagi bila bangun tidur! betul tak? 

zyla pun dulu ada masalah yang sama. lepas tu jerawat lak sepanjang musim!

tinggalkan minyak dan kesan parut yang lama sangat nak hilang.

jadi mak zyla pun syorkan guna bedak sejuk hasil resipi keluarga sendiri.

80%bahan ialah BERAS. yang sangat awesome hasilnya. mana taknya, dahlah kulit jadi lebih lembut, lepas tu licin dan berseri!

bukan propa k. memang betul

yang perempuan mesti korang dah tahu kan , apa hasilnya beras ni.

yapp.. bila guna Bedak Sejuk Homemade ni memang zyla rasai perubahan yang slow tapi kesannya kekal sehingga hari ini. 17 tahun 2009, sekarang dah 2014 ! dah 6 tahun! tapi tetap jugak zyla guna selalu sebab bila dah aktif kat luar muka berminyak lah pulak!


dan bila dah mula rasai hasilnya sendiri zyla suh kawan-kawan try jugak!!!

waaahhh!! tak sangka diorang sangat excited!

so zyla nak kongsikan sikit pengalaman bila muka berjerawat ni,

mula-mula korang dah pakai beduk sejuk ni. stop dulu mekap yang heavy-heavy tu. mekap ala kadar aje dulu.

  • untuk pertama kali korang pakai, kalau masalah jerawat tu serius korang akan nampak bila diletakkan bedak sejuk kat muka, jerawat yang nanah tu akan terkeluar nanahnya, yang tengah basah akan kering dan yang tengah besar bekasnya akan mula mengecil



  • kali kedua korang pakai, korang akan rasa kulit dah lebih lembut dan halus permukaan kulit yang selama ni kasar, sila perhatikan  jerawat korang masa tu. ada lagi tak yang berani nak tumbuh. ada tumbuh? itu maksudnya bedak sejuk tu dah berjaya keluarkan jugak kotoran yang ada dalam muka. jerawat ni bermula kerana lemak, hormon dan kotoran dimuka. telek lagi muka tu, ada liang-liang roma kan?? ehhh.. mengecil kan?? saborrr..

  • kali ketiga pakai pulak, eyh,.nape ni, ada macam kulit mengelupas tapi bukan?? yee.. itu hasil dari pembersihan kulit. maksudnya kotoran atau lapisan halus kulit yang kotor sedang tanggal. ini zyla alami sendiri. tapi mungkin ada yang alami sejak kali pertama pakai. saborr.

  • kali seterusnya korang pakai, korang dah tak sabar sebab bila bangun pagi minyak dimuka dah tak ada!! best gilerrr!! lepas tu, pulak jerawat dah kering, kesan dah nak hilang. muka dah rasa segar!!! confident.

  • dan hari-hari seterusnya korang akan terus rasa AWESOME!!!!! mana taknya, berkat sedikit perahan kunyit hidup yang zyla letakkan , akan membuatkan wajah korang lebih berseri! cer senyum, berseri tak?? ^___^. kunyit ni fungsi dia adalah untuk menyerikan kulit dan melambatkan proses kedut muka. well, muka kita memang akan berkedut bila umur dah tua kan?

excited tak nak guna?? nak try?? jangan bimbang, kalau korang memang alami masalah kulit sensitive zyla dah jadikan kandungan bedak sejuk ni 100% tak akan bagi apa-apa kesan kat muka korang, kalau ada jugak kesannya mungkin hanya gatal-gatal sebab kulit muka ni depends dengan cara korang jaga muka, permakanan dan gaya hidup.

Bila sesuai nak pakai bedak sejuk zyla ni?? kalau zyla, akan pakai awal pagi. lepas solat subuh macam tu sebelum nak mandi, tepek kan sikit bedak sejuk tu . tak payah tebal-tebal. sikit -sikit aje dan jangan risau tak perlu tunggu lama dan bedak sejuk ni cepat kering!

boleh jugak digunakan malam hari.. biasa memang orang guna malam hari kan? tapi! ingat! jangan tak basuh pulak sebelum tidur! haaaaa..ni aje pantangnya. ingat ye, sebba apa?? sebab nanti korang rasa lain bila bangun. ada bedak sejuk masuk matalah! 

untuk yang muda dan masih lagi ada kulit muka yang cantik tu. silalah jaga muka tu awal-awal. bila dah masuk 25 tahun nanti, In Sha Allah kulit muka still in good condition! tak adenya masalah atau nak risau sangat. dan zyla syorkan korang untuk sentiasa rajin pakai bedak sejuk ni mula-mula. bila dah kesannya nampak dan korang dah rasa AWESOME! , korang dah boleh hentikan dan kurangkan pemakaian bedak sejuk ni. sebba bedak sejuk ni pun  boleh menghaluskan kulit muka. see.. jujur zyla bagitau ni. contohnya dalam seminggu korang pakai 3 kali seminggu. ^__^.


haaa.. alhamdulillah masa study dulu berkat zyla guna siang malam bedak sejuk sejak tingkatan 4, hasilnya sangat Tip-Top. mekap?? ah, tak letak kat muka pun tak ada. ^_^. yang penting sentiasa nampak muda! 


nak try? berminat dengan bedak sejuk Homemade by Zyla?

boleh Whatsapp:

013 2832465

^__^

harga pulak berapa?

murah aje, RM 20.00 , POSTAGE SELURUH NEGARA MALAYSIA FREEE..

SEE.. murah. banyak tuh. entah berapa lama korang boleh pakai.

boleh bincang-bincang masalah wajah dengan zyla








4 comments: